Aktywna Tablica
Program Aktywna Tablica w naszej szkole
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Węgorzewie w latach szkolnych
2022 – 2023 i 2023 – 2024 realizuje Rządowy programu rozwijania szkolnej
infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii
informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024.
W ramach realizacji programu nasza szkoła podjęła szereg działań i zadań związanych z
programem:- uczestniczenie przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej w
konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu - uczestniczeniu przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły podstawowej,
międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu,
w tym:
a) udziale w spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci
współpracy nauczycieli ,
b) zorganizowaniu w szkole w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci
współpracy nauczycieli lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu
c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami
przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w
szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem
TIK, przykładów dobrych praktyk - wyznaczeniu szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie
stosowania TIK w szkole oraz powołaniu nauczycielskich zespołów
samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły i nauczycieli w
zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK. - wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale
szkoły,
Członkowie międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Janusza Korczaka w Węgorzewie
Niepubliczna Szkoła Podstawowa Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób
Niepełnosprawnością Intelektualną koło w Giżycku.
Realizowane zadania
Magnetyczny zestaw do nauki czasu - W ramach współpracy sieci uczestniczyliśmy w ośmiu spotkaniach podczas których
prezentowane były programy, aplikacje, narzędzia z wykorzystaniem zasobów
internetowych np.. : Canva, platformy Genially, mapę myśli Google, - Podczas spotkań nauczyciele dzielili się zdobytą wiedzą i nabytymi umiejętnościami
w zakresie stosowania TIK. - Spotkania były okazją do uczenia się, swobodnej wymiany poglądów, opinii i
doświadczeń oraz prezentowania własnych warsztatów pracy w odniesieniu do
praktyk w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych. - Tworzeniu bazy materiałów mających na celu wzbogacanie warsztatu pracy
nauczyciela oraz wymiany doświadczeń - W ramach realizacji zadań wynikających z udziału w programie Aktywna Tablica
szesnastu nauczycieli wzięło udział w projekcie edukacji cyfrowej Lekcja:Enter - Nauczyciele korzystali także z innych szkoleń związanych z TIK.
Realizując projekt edukacji cyfrowej Lekcja:Enter 16 nauczycieli brało udział w 40
godzinnym szkoleniu. Celem szkolenia było podniesienie kompetencji nauczycieli z zakresie
innowacyjnego i kreatywnego wykorzystania zasobów i środowisk cyfrowych w ich pracy
edukacyjnej. Szkolenie obejmowało moduły: - Lekcja w sieci – dobierz urządzenie, platformę, aplikację.
- Ze smartfonem na lekcji cz.1
- Ze smartfonem na lekcji cz.2
- Tworzymy własne e-materiały – cz.1
- Tworzymy własne e-materiały – cz. 2
- Tworzymy własne e-materiały – cz. 3
- Przygotowujemy scenariusze lekcji
- Omawiamy przeprowadzone zajęcia
Ponadto 11 nauczycieli brało udział w innych szkoleniach, webinariach, warsztatach z
zakresu TIK:
Nowe technologie w edukacji
Academy SkriWare – druk 3D
Mikrokontroler //code.Node –
Wykorzystanie telefonu na lekcjach matematyki
Technologia Tradycyjnie i cyfrowo – współczesne metody nauczania w klasach 1-3
Drukarka 3D, robotyka
Co warto wiedzieć o kompetencjach cyfrowych młodych ludzi?
Hejtowi stanowcze Nie!
Gry multimedialne w edukacji
Czym jest higiena cyfrowa i w jaki sposób właściwie o nią zadbać
Uzależnienie od smartfona i jego konsekwencje dla uczniów
Bezpieczeństwo cyfrowe oraz rola kompetencji cyfrowych uczniów we współczesnym
świecie
Tworzenie filmów w programie Canva
Programowanie w języku C++
TIK w pracy nauczyciela – Mikrokontrolery – praktyczne wykorzystanie podczas
lekcji.
Scenariusze prezentowanie na stronie szkoły z wykorzystaniem TIK w ramach wymiany
doświadczeń. Wzbogacanie bazy - Temat – Ja i jesień
- Temat – Kolejność wykonywania działań
- Temat – Las jako środowisko życia organizmów
- Temat – „Tydzień dzieci miał siedmioro”.
- Temat – Rzeczownik, czasownik, przymiotnik – utrwalenie wiadomości o poznanych
częściach mowy - Temat – Rzym – od królestwa do republiki
- Temat: Rzeczownik bez tajemnic!
- Temat: Tradycje bożonarodzeniowe
- Temat: Piszemy programy w języku C++ – instrukcja iteracyjna.
Sprzęty, pomoce i programy multimedialne
wykorzystywanych podczas zajęć:
eduSensus Spektrum Autyzmu PRO poziom 1.1.0
eduSensus Autyzm PRO poziom 2.1.0
eduSensus Dysleksja PRO 3.2
EduSensus Moc Emocji 1.0
EduSensus -Moc Emocji PRO 2.1.0
eduSensus Mat Świat – terapia pedagogiczna PRO
EduSensus – Śmiało do szkoły 1.0
Lenowo ThinkPad L14 ryzen 5 4650U PRO 14 FHD /8GB DDR4/ssd 256GB/W10Pro Black
Lenowo ThinkPad L15/15-1021U g1/15,6 FHD/8GB RAM/256GB SSD /Winndows 10Pro
eduSensus LOGOPEDIA PRO – pakiet Gold 3.2
G-MIKROFON
Monitor interaktywny Avtek TouchScree7 7 mate 65 2GB
Magnetyczny zegar demonstracyjny 24 godziny – śr-41cm
Boomwhackers – tuby diatoniczne
Zestaw materiałów sensorycznych
Magnetyczna kolorowa tabliczka mnożenia
Magnetyczne monety i banknoty polskie – zestaw demonstracyjny
Waga ze zbiornikami 1-litrowymi i 25 odważnikami
Szkolna kasetka kostek matemarycznych – 105 sztuk
Kratka – nakładka magnetyczna
Tarcza zegarowa z systemem kół zębatych – zestaw klasowy
Odliczam upływ czasu – nakładka magnetyczna
- uczestniczenie przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej w
Scenariusze zajęć