Projekt edukacyjny „Wsparcie rówieśnicze ratuje życie”

      • 18 października uczniowie klasy IV A i V C uczestniczyli projekcie edukacyjnym w ramach działań Szkoły Promującej Zdrowie „Wsparcie rówieśnicze ratuje życie”. Tematem zajęć było zdrowie psychiczne uczniów w oparciu o zdrowy styl życia i zdrowe żywienie.

        Bardzo dziękujemy uczniom za udział w zajęciach😊

        4 listopada klasa VD uczestniczyła w warsztatach profilaktycznych
        w ramach projektu edukacyjnego. Tematem zajęć było zdrowie psychiczne uczniów w oparciu o zdrowy styl życia i zdrowe odżywianie.

        Dziękujemy za udział w zajęciach 😊

        Kolejne zajęcia w ramach projektu z udziałem klasy 5A. Celem warsztatów było  utworzenia szerszej perspektywy dotyczącej zaburzeń odżywiania, że  nie jest to jedynie problem fizyczny, ale przede wszystkim psychiczny. Nie zawsze będzie on więc zauważalny zewnętrznie, nawet jeżeli przyzwyczailiśmy się do wizerunku zaburzeń odżywiania w kategorii problemu ,,czysto wizualnego”.

        Dziękujemy za udział w zajęciach 😊

         

        Rówieśnicza pomoc w sytuacji kryzysowej

        Co to jest kryzys? ● to zaburzenie stanu równowagi psychicznej w reakcji na krytyczne wydarzenia (osobiste albo sytuacyjne) – ● to reakcja na sytuację, która jest trudna, nie do zniesienia. Tematem pomocy rówieśniczej w sytuacjach kryzysowych, zajmowali się uczniowie klasy 7B, 28 listopada. Poznali podstawowe zasady pomagania podczas warsztatów prowadzonych przez naszą szkolną psycholog, Panią Martę Oslislo.

        Dziękujemy za udział w zajęciach 😊

        Rówieśnicza pomoc w sytuacji kryzysowej

        Kolejne zajęcia w ramach projektu odbyły się 2 i 3 grudnia z udziałem klasy 7C i 8C . Dobre relacje rówieśnicze, to również pomoc rówieśnicza.

        Wysłuchanie osoby w kryzysie: czy zawsze musisz dochować tajemnicy? Pomoc powinna opierać się na zasadzie zachowania tajemnicy, ale…są wyjątki

        Jak pomagać, aby nie zaszkodzić?  Te kwestie starała się wytłumaczyć uczniom Pani Marta.

        Dziękujemy za udział w zajęciach 😊

        Rówieśnicza pomoc w sytuacji kryzysowej

        O rozwoju kompetencji osób nastoletnich, aby potrafiły pomagać rówieśnikom bezpiecznie
         i odpowiedzialnie, rozmawiała Pani Marta z uczniami klasy 8A 12 grudnia. Uczniowie poznali sposoby prowadzenia rozmów z kolegą, koleżanką w kryzysie. Ćwiczenia w tym zakresie, pomogą wielu osobom, pokonać kryzys.

        Dziękujemy za udział w zajęciach 😊

        Rówieśnicza pomoc w sytuacji kryzysowej

        W ciągu całego życia towarzyszą nam jakieś emocje. Konieczna jest ich znajomość
        i świadomość, aby móc sobie z nimi radzić – zwłaszcza jeśli chodzi o te trudne emocje.

        Sposób wyrażanie siebie i swoich emocji przedstawili uczniowie klasy 6C 18 grudnia, w trakcie zajęć z p. Martą.

        Dziękujemy za udział w zajęciach 😊